Amanae Retreat

We're all seeds of life, seeds of light.

And every seed is infinite potential, vibrant creation, 
a possibility that but awaits and deserves 
your full attention and awareness,

and wants to birth itself into light.

We're all seeds of life, seeds of light.

 

And every seed is infinite potential, vibrant creation, 

a possibility that but awaits and deserves 

your full attention and awareness,

 

and wants to birth itself into light.

Een 5-daagse verdieping
in je lichaam
in je ziel
in wie je bent

11-15 augustus 2026

Tijdens deze transformerende ervaring, die plaatsvindt in de zacht glooiende heuvels van de Vlaamse Ardennen, word je begeleid in een duik in de prachtige diepte van jezelf. 


Door te werken met de kracht die schuilt in aanwezigheid – vooral via de somatische ervaring van Amanae, maar verder ook via ademwerk, rituelen, meditatie en andere krachtige helingsmethoden – krijg je de kans om dat wat in jou afgesplits raakte weer te ontmoeten, uit te nodigen en te omarmen, zodat je zonder angst of weerstand weer echt kan landen in je lichaam en de trauma’s en aangeleerde patronen die vanuit het verleden je leven nog beheersen zich in liefde mogen lossen.


Je zult nieuwe en doorvoelde inzichten over jezelf verwerven en leren je diep te verbinden met de innerlijke wijsheid van je hart, je lichaam, en de liefdevolle aanwezigheid van het goddelijk bewustzijn in jou. Vanuit die zelfrealisatie kan je de potentie van de seed of light die je bent laten bloeien, wortelen en integreren in jezelf én in de wereld. 

Deze retraite is voor jou bedoeld als je op zoek bent naar:

  • Het loslaten van onbewuste blokkades die je weerhouden authentiek te zijn
  • In je hart te blijven, zelfs als het uitdagend is
  • Trauma uit je lichaam los te laten
  • Met ware intuïtie door het leven te navigeren
  • Het levenspad te manifesteren waar je hart naar verlangt
  • Betere, liefdevollere relaties te hebben
  • Je buitenzintuiglijke waarneming te activeren
  • Je gevoelloosheid te doorbreken en verslavingen los te laten
  • Je lichaam te helen
  • Te aarden en je licht te verspreiden

Het loslaten van onbewuste blokkades die je weerhouden authentiek te zijn
In je hart te blijven, zelfs als het uitdagend is
Trauma uit je lichaam los te laten
Met ware intuïtie door het leven te navigeren
Het levenspad te manifesteren waar je hart naar verlangt
Betere, liefdevollere relaties te hebben
Je buitenzintuiglijke waarneming te activeren
Je gevoelloosheid te doorbreken en verslavingen los te laten
Je lichaam te helen
Te aarden en je licht te verspreiden

Dit is een retraite in kleine intieme groep waar je wordt omringd en omarmd door het veld van liefdevolle aanwezigheid, zonder oordeel en onvoorwaardelijk. Het is een reis naar de herinnering van wat je vergeten was: de wonderlijke essentie van wie je bent.


Ik verwelkom je hier met open armen...


Een 5-daagse retreat die begint om 14u00 op de eerste dag, en eindigt om 17u00op de 5de dag. Aankomst vanaf 13u00.

Ik kreeg veel meer terug dan ik ooit had kunnen denken. En daar zit het hem, ‘denken’. Het haalt je uit je hoofd, recht in je lijf. En wat een wijsheid zit er daar! We weten al alles, we hebben zelf de sleutel, maar hij zit te dicht bij ons waardoor we daar niet meer naar kijken en het vergeten. Terug leren voelen gaf me antwoorden op vragen die ik niet wist dat ik ze stelde.

Het was 10 000 keer beter dan ik had verwacht! Mijn hoofd had op voorhand een beeld geschetst (wat het altijd doet) maar de ervaring kan niet tippen aan het verwachte beeld. Een prachtige reis richting mezelf, ik kon na 20 jaar mezelf eindelijk een knuffel geven en een hand toereiken. Dit had ik nooit kunnen ‘denken’ :)

Het is grootste cadeau naar mezelf dat ik me kon geven. Zo veel jaren van therapie, methodes, ‘positief denken’ en dergelijke, maar dit heeft me naar een kern gebracht die ik niet (meer) wist dat ik had. Ik voelde weer mezelf, mijn interne kracht en geluk, ik zou er zoveel over kunnen zeggen maar woorden kunnen nooit de ervaring beschrijven, het was gewoon prachtig!

Stefanie

De retreat heeft veel bij me losgemaakt. Het was een reis van mijn hoofd naar mijn hart. Ook voel ik me terug veel meer geconnecteerd met mijn ziel. Dat doet me zoveel deugd. Ik heb daardoor beslissingen kunnen nemen die ik al lang had uitgesteld. En daardoor is er weer ruimte gekomen om zielszaken aan te trekken, wat al redelijk aan het gebeuren is nu :)..

Ja Kim, wat was me dat zeg, die week, ongelooflijk dankbaar. Zoveel valse overtuigingen kunnen uitzweten en lossen ...

Ik ben mezelf ook wel behoorlijk tegengekomen ook de dagen erna. Soms overviel me ook een diep verdriet, maar dat was nodig. Door terug veel meer te voelen, voel ik mijn kompas ook weer veel beter. En mijn leven gaat er daardoor een stuk anders uitzien in de toekomst. Alsof er een slot van me is afgegaan, en ik terug de wereld in wil. Ik heb me toch een lange tijd wat zitten verstoppen, zowel fysiek, alsook achter gedachten over de wereld, en illusies dat ik daar veel mee moet. Nu voel ik, ik moet niks, ik wil wel licht verspreiden, simpel als dat. Door zo'n boekjes bijvoorbeeld en ik ga daar ook een toneelversie van maken en mee rondtrekken.

Ik zou nog uren kunnen doorgaan, maar de hond zit hier ongeduldig te wezen voor een wandeling.

Wordt vervolgd goede man.

Dank voor alles, dank!!

Steve

Een jaar geleden ondertussen, onvergetelijke dagen.
Er gewoon mogen zijn en goed omringd.
Ontdekken van een ongelooflijke binnenwereld,
een doolhof met ontelbare wegen.
Nu een stapje vooruit,
dan weer stilstaan om even te pauzeren.
Aarden met een blik naar omhoog.
Het deed en doet nog zo'n deugd...


Dank voor elk steentje dat je mee hielp verleggen.

Gerd

Ik wou jou wel even laten weten dat ik sinds de Amanae voor het eerst in meer dan 20 jaar géén (0,0) stijfheid meer voel in mijn bekken en heupen.
Ik vind het niet te vatten, maar dat hoeft ook niet..  
1000 maal dank daarvoor! 

Ik wil jou ook al een tijdje mailen om jou te vertellen wat het teweeg bracht.

Ik had ook niet direct de intentie om nog iets aan mijn (resterende) angsten te doen na die periode waarin ik gestalkt werd.

Ik had daarin al een weg afgelegd en had vrede met het feit dat ik nooit nog een metro zou kunnen nemen, nooit meer op een autostrade zou kunnen rijden en dat vliegen er voor mij niet meer inzat.
Ook kleine ruimtes zouden moeilijk blijven, maar he: ik overleefde ‘t zo al 11 jaar, dus…  

Toen ik vorige zomer spontaan instemde om met een vriendin de TGV naar Parijs te nemen en daar 3 dagen te blijven, voelde ik dat er iets was veranderd..
Ze wist van mijn angsten en stelde me gerust door te zeggen: “we doen alles wel te voet bovengronds.. geen probleem..”
Ik voelde echter niet de opwinding die ik anders zou voelen bij het idee alleen al..
Gek…

Na een verdacht ontspannen treinrit, wilde ik in Parijs even aan een ingang van een metro gaan voelen wat het met me deed…
Ook daar bleef ik rustig…

Ik heb bijgevolg 3 dagen metro’s genomen zonder enige vorm van spanning of stress!  

Eens thuis, probeerde ik voorzichtig de autostrade… omdat ook dié me geen paniek meer leek te geven…
En ja hoor!
Het lukte!
Mijn hoofd vond het ergens nog een klein beetje spannend waardoor ik vooral op de rechter rijstrook bleef, maar mijn lijf bleef ontspannen!

En gisteren nam ik voor ‘t eerst in volle spits de E17 naar Gent!  
Zenner dan zen..  

Kim….
Dit komt door de Amanae die ik bij jou mocht volgen..
Dit voel ik heel duidelijk...

Het duurde even vooraleer ik jou dit heugelijke nieuws meldde, maar je weet dat ik jou verder van de daken schreeuw he?  

Ik krijg de ene telefoon na de andere van mijn lieve vrienden die zo dankbaar zijn na een sessie bij jou..

Margriet

3 jaar later: 

Hemel en aarde verschuiven…
Minstens! Ik ben nog steeds van m'n angsten verlost...

Wat me heeft geraakt is hoe er met kracht, liefde en aandacht werd aangeraakt en geluisterd naar het lichaam, de grote voeler. Daar, in het celgeheugen, liggen de verborgen kwetsuren en dus ook de genezing en het groeipotentieel.
Lees verder...

De ondersteuning van de groep en de begeleiders was een kado. Ik heb dingen gezien ook, gevoeld, gehoord, heel veel informatie gekregen over mezelf, mijn verleden en voorouderlijke lijn. We hebben samen gelachen, gehuild, gebruld, zijn ook stil geweest.

Kim werkt met veel aandacht en respect, en combineert een aantal van zijn specifieke talenten, vaardigheden en opleidingen tot een mooi, holistisch geheel. Hij brengt je zacht maar zeker naar een diepere plek als hij merkt dat er iets niet klopt of nog andere lagen verbergt. Daar, in de schijnbare vergetelheid, zijn er parels van pijn, genezing, zelfkennis en wijsheid te rapen.

Wordt vervolgd. Aho.

Marleen

Ik voel mij vandaag als herboren. Echt waar! Hopelijk blijft deze kracht in mij want ik heb me in tijden niet meer zo helder en blij gevoeld. Dankbaar aan jou, mijn engel.

Ben geen poëte maar hieronder een paar woordjes uit mijn hart: "Amanae is het mooiste wat mij is overkomen. De zachte liefdevolle en zeer professionele begeleiding van Kim heeft ervoor gezorgd dat mijn hart is geopend en blokkades zijn opgelost. Het is een waar thuiskomen bij jezelf. Het mooiste geschenk dat je jezelf kan geven."

Sofie

Kim is een ervaren Amanae practioner en leraar, en een natuurlijk healer met een vergaand invoelend vermogen en helderheid in zowel het emotionele, het energetische als het spirituele, in zowel de stroming als de blokkades, het licht en de schaduw.

Met onvoorwaardelijke aanwezigheid en diep invoelen creëert hij een heilige ruimte waarin mensen toegang krijgen tot hun eigen helend vermogen, ongeacht waar ze zich bevinden. Het is zijn roeping om het licht in anderen te onsteken zodat die zich als een dageraad over de wereld mag verspreiden. 

De setting

Gelegen aan de rand van een kleine vallei op een steenworp van Ronse, bevindt zich een volledig beschut en omsloten privéterrein van 2 hectare aan weides en bosgebied met een paar majestueuze bomen. Op de rollende heuvels graast een kleine harmonieuze kudde Houtlander schapen en dwerggeitjes, en 's ochtends wordt je verwelkomd door eekhoorns en vogelgezang. 

DIt weelderig stukje natuur is de ideale omgeving waar je je kunt onderdompelen in het innerlijke landschap van je spirituele werk, terwijl je tot rust komt en nieuwe energie opdoet.

Het contact met de natuur weeft als een rode draad doorheen de retreat. De sessies gaan door in de sacrale ruimte van onze royale luxueuze yurt met uitzicht op al het groen, overnachten en eten doe je in onze glamping ernaast. En hoewel de zwemvijver en sauna nog in aanleg zijn, zijn alle faciliteiten gereed voor een meer dan aangename ervaring.

[Locatie: Oudestraat 165, 9600 Ronse, België]

De retreat begint om 14u00 de eerste dag en eindigt om 17u00 de laatste dag.

JE VERBLIJF OMVAT:

✴ Alle groepsessies

✴ 3 soul-food maaltijden per dag in openlucht

✴ Snacks, thee en gevitaliseerd "levend" water doorheen de dag

✴ Gedeelde glamping accomodatie met éénpersoonsbedden

✴ Een 21 dagen follow-up programma voor verdere integratie

 

Hoe je verblijf boeken

De retreat kost 1495 € (incl. btw voor particulieren, excl. voor profesionelen)

Er zijn 3 opties:

✴ Volledige betaling via deze website (voor particulieren)

✴ Volledige betaling via overschrijving (voor particulieren en profesionelen)

✴ Een voorschot betalen van 300 €, en het totaalbedrag 6 weken voor aankomst

Email als je één van de laatste 2 opties wil kiezen: kim@verdiep.be of vul dit formulier in

In alle bovenstaande gevallen wordt 300 € beschouwd als je aanbetaling om je plaats te reserveren. Deze aanbetaling is niet terugbetaalbaar. Annuleringen die 6 weken voor de startdatum van de retreat worden ontvangen, worden terugbetaald (minus de aanbetaling).

Als je eerst even met Kim wil praten of als je nog vragen hebt, dan ben je heel welkom, mail naar kim@verdiep, of